Introducing the journal The Educational and Didactic Research Journal is a periodic and academic journal concerned with training, education and didactics along with clarifying some educational problems. The first volume was issued in 2012. This journal is bi-annual and issued by the educational didactic laboratory of teacher training school of Bouzareah. The Educational and Didactic Research Journal came in response to the needs of the education field and to contribute in the development of the national economy through giving importance to the training of both human resources and the trainers. It also attempts to answer many of the questions raised by the field of educational practices. The journal is framed by a group of members who are teachers researchers and who strive to provide a set of articles, research and field studies carried out for readers. These teachers researchers explore, describe and analyze what is happening in the field hoping to contribute in improving the educational conditions of the school. The Educational and Didactic Research Journal is intended for students and researchers interested in the education field. The journal publishes scientific research related to education and psychology that adheres to the established scientific research methodology and its internationally recognized steps. The journal publishes articles written in Arabic, French or English. The author (s) has to admit in writing that his article has not been previously published.
** Educational and Didactic Research Review "Class "C**
**Call for Publication December 2024**
** Educational and Didactic Research Review **
In preparation for issuing volume 13, number 03 for December 2024 (serial number 27), the editorial board of the journal is pleased to inform researchers and those interested in publishing in the Journal of Educational Research and Studies that the submission period for articles begins from August 27, 2024, to September 21, 2024.
Please adhere to the journal's formatting guidelines to facilitate the review process and to avoid initial rejection of your article.
All articles that comply with the publication conditions of the journal will be forwarded directly for review.
Best of luck to everyone.
On behalf of the Editorial Board,
Prof. Abdallah Kamel
https://www.asjp.cerist.dz/en/revueStat/241
Classe C
** Revue des recherches éducatives et didactique "Classe "C**
**Appel à Publication Décembre 2024**
** Revue des recherches éducatives et didactique**
En préparation de la publication du volume 13, numéro 03 pour décembre 2024 (numéro de série 27), le comité de rédaction de la revue a le plaisir d'informer les chercheurs et ceux intéressés par la publication dans la Revue de Recherches Éducatives que la période de soumission des articles commence du 27 août 2024 au 21 septembre 2024.
Veuillez respecter le modèle de sortie de la revue afin de faciliter le processus d'évaluation et d'éviter le refus initial de votre article.
Tous les articles conformes aux conditions de publication de la revue seront directement transmis pour évaluation.
Bonne chance à tous.
Au nom du comité de rédaction,
Prof. Abdallah Kamel
https://www.asjp.cerist.dz/en/revueStat/241
Classe C
مجلة البحوث التربوية والتعليمية "Classe "C
دعوة للنشر عدد ديسمبر 2024
مجلة البحوث التربوية والتعليمية
تحضيرا لإصدار المجلد رقم 13 العدد 03 لشهر ديسمبر 2024 (العدد التسلسلي 27).
يسعد هيئة تحرير المجلة أن تنهي إلى علم السادة الباحثين والمهتمين بالنشر في مجلة البحوث التربوية والتعليمية، أن فترة استقبال المقالات تبدأ من تاريخ 27 أوت 2024 إلى غاية 21 سبتمبر 2024.
الرجاء الالتزام بنموذج اخراج المجلة وحتى تسهل عملية تحويل المقالات للتحكيم ولا يقابل مقالكم بالرفض الأولي.
كل مقال ملتزم بشروط النشر في المجلة سيمرر مباشرة للتحكيم .
بالتوفيق للجميع.
ع/هيئة التحرير أ.د.عبدالله كمال
https://www.asjp.cerist.dz/en/revueStat/241
Classe C
15-08-2024
13
Volumes
29
Numéros
575
Articles
لعريط وفاء,
2025-01-07
الكلمات المفتاحية: ضمان الجودة ; التعليم العالي ; تقييم الجودة ; إدارة الجودة
الونّاس نصيرة,
2024-12-28
الكلمات المفتاحية: الكلمات المفتاحية: الواقع اللّغويّ ؛ تعليميّة اللّغة العربيّة ؛ المرحلة الابتدائيّة ؛ المرحلة الثانويّة ؛ التّداخل اللّغويّ. ; Keywords : linguistic reality; Arabic language didactic; The primary stage; The secondary stage; the multiplicity of linguistic.
بوداني محمد,
2024-12-30
الكلمات المفتاحية: التعليم الكلاسيكي ; التعليم الرقمي ; جودة التعليم ; الوسائل التكنولوجية; رؤية ابستمولوجية جي ;
Bouhaddi Hinda
,
Saad Ibrahim
,
Ghouali Kamila
,
Laadjal Salah
,
Bensakesli Antar
,
Dridi Mohammed
,
الشكيلية سلمى
,
الخروصي حسين
,
زغلول سحر
,
اليحيائي نوال بنت علي
,
الخروصي حسين بن علي
,
الراشدية بهية
,
الخروصي حسين
,
بوشي فوزية
,
علاوة محمد
,
شامي زيان
,
خليفي علية
,
الاكحل حسين
,
عدار الزهرة
,
بن بسعي ليندة
,
براهمي صباح
,
بكوش محمد سفيان
,
يطو علي
,
بن لطرش مولود
,
بوصلب عبد الحكيم
,
شعباني مليكة
,
عتبة عبد الله
,
طعبلي محمد الطاهر
,
لقليب نور الهدى
,
بولجاج نشيدة
,
بن شعبان لميس
,
نواني حسين
,
بوقاعدة البشير
,
جوامع رضا
,
Les 10 articles les plus téléchargés