مجلة المنهل الاقتصادي

AL-Manhel Economique

Description

Journal of El-Manhel Economy: Specialized International Reviewed, free scientific journal, open-access, Bi-annual (June, December), It was founded in 2018, is issued and edited by the University of Eloued – Algeria. The journal focuses on field of Economics, Econometrics and Finance, Business, Management and, Accounting, Marketing, Business and International Management, Management of Technology and Innovation, Organizational Behavior and Human Resource Management, Strategy and Management, Information Systems and Management, and interest in the dissemination original applied research in three languages, Arabic, English and French. The journal aimed to attract researchers around the world by provide a scientific platform for discussion and contribution innovative researches, and make bridgs between researchers in Arab countries, Africa and from the world, to exchange experiences and results, to contribute the development and ensure a useful exchange of knowledge, and to find solutions for contemporary economic problems . The journal includes an international editorial board that works due to international standards. Our team ensures a documented scientific treatment method for researches, and works to improve and upgrade the journal to reach global levels and advance scientific research, The journal is issued in both print and online versions. All papers and researches around the world are very welcome in our International Journal.

Annonce

 إعلان للمؤلفين والباحثين

 إعلان للمؤلفين والباحثين

 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..        

 ننهي إلى علم كافة السادة الباحثين المهتمين بالنشر في مجلة المنهل الاقتصادي الصادرة عن كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير بجامعة الوادي، 

أنه تم التوقف عن استقبال المقالات حاليا إلى إشعار آخر حتى يتم نشر العدد الهائل من المقالات المقبولة للنشر.

 

شاكرين لكم حسن تفهمكم وإسهاماتكم العلمية المتميزة، ولكم منا وافر التقدير والإحترام.

 

 تحياتي الخالصة

رئيس التحرير

أ.د عمر عطاء الله 

30-10-2025


8

Volumes

16

Numéros

764

Articles


Developing Sustainable Climate Finance Mechanisms – The UAE Model

شبل منال,  جبلاحي وفاء, 
2025-09-18

The Importance of Using Blockchain Technology in Islamic Financial Institutions

عيساوي سهام,  دوفي قرمية,  عديسة شهرة, 
2025-10-30

The Role of Health Marketing in Enhancing the Quality of Healthcare Services in Public Hospitals

لهميل سعد الدين,  بالولي حسام الدين, 
2025-10-07

Digital Renaissance After COVID-19: Economic Recovery, Innovation, and Global Inclusion

بن طالة قاصد سعاد,  بن حركات نور الهدى, 
2025-11-15


Les 10 articles les plus téléchargés

10 626 دور التسويق الصحي في تحسين جودة الخدمات الصحية في المؤسسات الاستشفائية -مستشفىى محمد بوضياف بغليزان نموذجا- 5 471 دور التأمين الفلاحي في تغطية أخطار الإنتاج النباتي والحيواني دراسة حالة الصندوق الجهوي للتعاون الفلاحي CRMA - ولاية بومرداس- 4 686 مصطلحات التجارة الدولية "الانكوترمز" - قراءة في إصدار 2020- 4 502 مقارنة بين البنوك الإسلامية والبنوك التجارية (التقليدية) من خلال دراسة حالتين هما بنك القرض الشعبي الجزائري CPA، وبنك البركة الجزائري 4 478 دور وأهمية الشمول المالي في تحقيق الاستقرار المالي والتنمية المستدامة - دراسة تحليلية لمؤشرات الشمول المالي في الجزائر و الدول العربية - 4 385 مخاطر التدقيق المحاسبي 4 332 أثر تكنولوجيا المعلومات والاتصال على الأداء الوظيفي في مؤسسات الاتصالات بالجزائر (دراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر بالعين الصفراء (ولاية النعامة)) 3 712 تخطيط المسار الوظيفي ودوره في تحقيق الرضا الوظيفي –دراسة حالة مديرية السكن بولاية بشار- 3 583 تطبيق التحول الرقمي كآلية لتحسين أداء البنوك -دراسة حالة بنك متعدد الجنسيات- 2 961 L’interaction entre la satisfaction et la qualité des services: Etude normative et références aux cas du marketing des services.