AL-Rwaiz is an international scientific journal, refereed, peer-reviewed, bi-annual, non-profit and open access,downloadable and readable. Issued by the Laboratory bank of Psychological, School and Professional Tests - University of Batna 1-Algeria. It’s committed to publish quality original works in two languages; Arabic and English, and which are subject to double-blind reviewing. It is attended by a group of researchers with proven scientific competence from various international universities Specialized in psychology, education and Orthophony, interested first on subjects of psychological and educational assessment and evaluation, construction and codifying tests in various branches of psychology, vocational guidance and Orthophony, and it’s open to all researchers interested in the topics of measurement and evaluation, Where the journal team aspires to achieve high levels of quality in academic publishing that respects the scientific and publishing ethics, in order to reach the scope and requirements of producing scientific knowledge in accordance with international standards.
السلام عليكم ورحمة الله
نعلم الباحثين الراغبين في نشر مقالاتهم في مجلة الروائز المجلد 9 العدد 1 انه تم فتح آجال استقبال المقالات في الفترة الممتدة بين 01 جانفي 2025 الى 01 فيفري 2025 .
المقالات الاجنبية وباللغة الانجليزية يكون الاستقبال مفتوح على مدار السنة .
ملاحظةهامة: التقيد بشروط قالب المجلة في كل الجوانب بدء من الملخص وعدد الكلمات وترتيب العناصر ورأس الصفحة الاولى والثانية ، الى كتابة المراجع في أخر الصفحة .
أي نقص او خلل يكون الرد آلي بالرفض.
رئيس التحرير
أ.د. يمينة عطال
revue.rawaiz@univ-batna.dz
30-12-2024
8
Volumes
15
Numéros
305
Articles
رحال نور الهدى,
لخضر عمران,
2024-01-30
الكلمات المفتاحية: الفحص النفسي ; الأطفال ; ضحايا ; الاستغلال الجنسي
بوغراري كلثوم,
بوتعني فريد,
2024-09-08
الكلمات المفتاحية: Keywords: compensatory health beliefs; trend towards healthy behavior; chronic renal insufficiency ; المعتقدات الصحية التعويضية؛ الاتجاه نحو السلوك الصحي؛ القصور الكلوي المزمن.
صالحي رفيدة,
2024-12-26
الكلمات المفتاحية: الوظائف المعرفية ; تكييف اختبار ; الصدق والثبات ; تقنين الاختبار
بلعربي عادل عبد الرحمان,
2025-01-04
الكلمات المفتاحية: تعلم مهارات العمل واكتساب قيم الجماعة ; التنشئة التنظيمية ; التكيف مع قيم وأهداف المؤسسة ; الدور التنظيمي ; الدافعية للإنجاز ; Achievement motivation ; Adapting to institutional values and goals ; Learning work skills and acquiring group values ; Organizational role ; Organizational socialization
بغزة حمزة
,
سويسي دحمان
,
بن سماعين صبرينة
,
يوسفي حدة
,
رمصاني أنيسة
,
تمجيات كنزة
,
رحالي باسم
,
محمد قرياتي عبد الله
,
بوسبتة يمينة
,
سلطاني أسماء
,
عطال يمينة
,
براهيمي خالد
,
فني سمير
,
زردوحي حنان
,
بارة سيد أحمد
,
لومي أوريدة
,
غزيل آمنة
,
قعفر صارة
,
بلخيري وفاء
,
زيتوني نسيبة
,
بن زيان مليكة
,
لبيض توفيق
,
تومي سامية
,
مسعودي ساسية
,
بن لمبارك سمية
,
طايبي مريم
,
رقاد مريم
,
جبران ريان
,
بن يحي صبرينة
,
بن زاي نرجس
,
منصوري زواوي
,
لموشي عائشة
,
شينار سامية
,
مخلوفي مريامة
,
بن غذفة شريفة
,
شادة إيمان
,
غربي راضية
,
بوصلب عبد الحكيم
,
نحوي عصام
,
شبي ايمان
,
زنينة نمارق
,
ستررحمان نعيمة
,
بوحوي نادية
,
سعادنة كريمة
,
بوزغاية كوثر
,
كرون امال
,
مزياني فتيحة
,
Boukerrou Amel
,
Guellil Mohammed Reda
,
Hamza Hadjer
,
Amel Bouaicha
,
Les 10 articles les plus téléchargés