Journal Description The Teacher's Forum is a semi-annual journal published by the Ecole Normale Supérieure - Asia Jabbar - Constantine (Algeria), founded in 2005 and published annually until the year 2015. It deals with serious, innovative and original scientific studies that comply to the terms and methodology of scientific research. It is characterized by thoroughness, accuracy, and clear scientific methodology. The journal publishes new, original research that tackles contemporary issues in Arabic, French and English, in the fields of literature and languages, humanities and social sciences, education, and didactics of humanities and social sciences. The journal does not accept research that has already been published in other journals or in scientific forums or parts of theses and dissertations The journal is supervised by an editorial board of qualified professors and experts in different disciplines from national and foreign universities and research centres. This body of experts applies rigorous scientific criteria to protect copyright and select original research work with its themes and approaches. Every research article submitted to the Journal will be subject to expertise by two experts in the subject matter for evaluation. When necessary, a third expert may be consulted to determine the outcome of the expertise. The experts’ comments will be sent to the authors for the purpose of making the required modifications to the text before publication. The article, which is accepted, is published only after it has been read and revised by specialists in language and translation. Each article must have a written summary in three (03) languages; Arabic and English are mandatory.
إعلان
تُعلم إدارة تحرير مجلة منتدى الأستاذ المتخصّصة في مجالات التّعليميّة واللّغات والعلوم الإنسانيّة الباحثين الّذين رُفضت مقالاتهم بسبب عدم احترام قالب المجلةأنّه تمّ تحديد فترة استقبال مقالاتهم مجددا، وذلك من: 28 سبتمبر 2024 إلى 30 سبتمبر 2024 .
ملاحظات:
¬ ضرورة احترام قالب المجلة، والتّقيّد بالتّعليمات الواردة فيه.
¬ تدقيق المقال لغويا، وتصحيحه، مراعاة استخدام علامات الوقف والتّرقيم.
¬ يتم قبول المقالات الّتي تلقى أصحابها رسالة إلكترونيّة من رئيس التحرير.
27-09-2024
20
Volumes
29
Numéros
537
Articles
بوالقندول فوزية,
2024-11-24
الكلمات المفتاحية: نسق ; ثقافة ; غريب ; حديث ; سيمياء ; culture ; context ; ambiguous ; Hadith ; semiotic
سعدوني هند
,
خيط محمد
,
زغيلط عبد العالي
,
مراد مزعاش
,
العلمي أحلام
,
زيقم عصام
,
حيمر مليكة
,
باروق هشام
,
بوالقندول فوزية
,
بزاوية مختار
,
شايدة سفيان
,
قزويط أحمد
,
بوهون علي سعيد
,
هلال بسمة
,
بروقي وسيلة
,
بوكردوح ياسمين
,
زمور كنزة
,
خرفي محمد الصالح
,
عثماني آمال
,
كعوان محمد
,
غسمون مروة
,
بوزردة مريم
,
عنوش آمنة
,
مرباح وسيلة
,
حميدو سارة
,
بلخامسة كريمة
,
كامل مريم
,
بشلم منى
,
مباركي سارة
,
زدادقة سفيان
,
بوشنقير نريمان
,
مبارك حداد صلاح الدين
,
قاضي حسين
,
محمدة بولوداني رتيبة
,
مشتة مهدي
,
عثامن سهام
,
هدنة خالد
,
عاشور إيمان
,
مومني عيسى
,
بن ساحة عفاف إيمان
,
قريبيس عبد الرحمان الكواكبي
,
بن لطرش عاشور
,
ياسة ظريفة
,
مسيلي وردة
,
شويط/ بوسمينة سلمى/مريم
,
طالب بلال
,
قدادرة عبد السلام
,
الشريف عبد المجيد
,
بن طاطة محمد
,
بلحاج فيصل
,
تاوريريت بشير
,
داموس محمد الصالح
,
بعداش ناصر
,
مهدي بسمة
,
لعناني عقبة
,
بوشخشوخة الويزة
,
سيدي دريس عمار
,
فراد فيصل
,
لوكية يوسف إسلام
,
لمزري صورية
,
بوصنوبرة عبد الله
,
بوغفالة أحمد
,
باجي أحمد
,
رابية سمية
,
معيرش موسى
,
سقني عبلة
,
النوي الجمعي
,
بوشريط زهية
,
سيدي موسى ليلى
,
كعوان حفيظ
,
بوجلال حسام
,
تسكورث يمينة
,
مداسي حسان
,
شريدي سعيد
,
بلام سميحة
,
Benyahia Amel
,
Haddad Chafia
,
Otmani Asma
,
اhaddad Amina
,
Raïssi Djerafi Lobna
,
Nedjar Aroua
,
Les 10 articles les plus téléchargés