The International Journal of Social Communication, issued by the laboratory of media and communication studies , is concerned with theoretical and empirical research, and seeks to provide new approaches to the phenomena of communication and media from innovative perspective , based on deep and consolidate critical thinking which aims to question the current concepts and empirical trends, and which try through analytical methods and scientific inquiry to interpret and understand the relationship between the indicators of the phenomena of new media and communication and to dissect their manifestations, both in the Arab and Islamic world and in the global context. The journal gives special attention to research that focuses on social, civilizational and value-based variables, and which intends to approach the psychological and social behavior of social agents and their complex relationship to society in general.
إعلان عن استقبال المقالات
تعلن المجلة الدولية للاتصال الاجتماعي عن استقبال المقالات للنشر في العدد الرابع لشهر مارس 2025،
وذلك في الفترة من10 جانفي الى 20 جانفي 2025.
تُعطى الأولوية للمقالات المكتوبة باللغة الإنجليزية.
ندعو الباحثين للمساهمة بأعمالهم في هذا العدد.
Call for Papers
06-08-2024
11
Volumes
42
Numéros
548
Articles
Drim Fatima Zahra,
2023-07-21
Mots clés: female immigrants ; being saved ; integrate ; feminist ethnography
كروش نوال,
2024-07-01
الكلمات المفتاحية: التعليم الالكتر ; ني ; المنصة ; م ; دل ; الجامعة ; العملية التعليمية
قوميد فتيحة,
2024-06-27
الكلمات المفتاحية: الأرشيف ; تدا ; ل الأرشيف ; الرقمنة ; التراث الرقمي
نباش مريم,
بدرين أمال,
2024-06-27
الكلمات المفتاحية: السمعة الرقمية ; تطبيقات الرقمية ; صناعة المحتوى الرقمي ; Digital reputation ; . Digital content industry ; digital applications
رزين محمد,
2024-12-27
الكلمات المفتاحية: الصورة ; الفيلم ;الترويج ;السياحة ; الجمهور
عوض إباء,
2024-12-16
الكلمات المفتاحية: الإعلان المرئي المسموع، الرسوم المتحركة، البرامج الحاسوبية، المختصين، الممارسين
بن الشيخ نورالدين,
2024-12-27
الكلمات المفتاحية: الثقافة الاستهلاكية ; مواقع التواصل الاجتماعي ; الفايسبوك ; Consumer culture ; Social media ; Facebook
بن برغوث ليلى,
2024-12-15
الكلمات المفتاحية: Keywords: Media Interactions, Identity, Arab Drama, Digital Media, Culture, Social Interaction
Rezzag Lebza Issam
,
Zidane Khaoula
,
Babah Houria
,
Makhlouf Boumediene
,
Boudaba Nacereddine
,
Laouarem Mahdi
,
Ramadan Rana
,
Djeddi Nadjwa
,
Ghaouti Ziani
,
Bencharad Mohamed Amine
,
Mallik Badreddine
,
Ameur Dalila
,
Atambana Jean Claude Likosi
,
ضيف ليندة
,
مرسي إيمان
,
الهلالي رزان
,
الحارثي شروق
,
اطبيقة عبدالله
,
الديب مروة
,
بودهان يامين
,
واضح مختارية
,
بن تامي رضى
,
كحال وسام مروة
,
مهري شفيقة
,
بصغير زينة
,
غمشي بن عمر
,
بوالفول محمد لمين
,
نبار ربيحة
,
نوارخرخاشي عبد المنعم
,
معتوق جمال
,
خلة مروة
,
خلة سارة
,
معياش ادير
,
راشدي وردية
,
لعرايش فاطمة الزهراء
,
غوار عفيف
,
Les 10 articles les plus téléchargés