المجلة الدولية للاتصال الاجتماعي

The International Journal of Social Communication

Description

The International Journal of Social Communication, issued by the laboratory of media and communication studies , is concerned with theoretical and empirical research, and seeks to provide new approaches to the phenomena of communication and media from innovative perspective , based on deep and consolidate critical thinking which aims to question the current concepts and empirical trends, and which try through analytical methods and scientific inquiry to interpret and understand the relationship between the indicators of the phenomena of new media and communication and to dissect their manifestations, both in the Arab and Islamic world and in the global context. The journal gives special attention to research that focuses on social, civilizational and value-based variables, and which intends to approach the psychological and social behavior of social agents and their complex relationship to society in general.

Annonce

International Journal of Social Communication

إعلان عن استقبال المقالات

تعلن المجلة الدولية للاتصال الاجتماعي عن استقبال المقالات للنشر في العدد  الرابع   لشهر   ديسمبر  2025 
وذلك في الفترة من2 نوفمبر 2025    الى 15  نوفمبر   2025. تستقبل  المقالات المكتوبة باللغة الانجليزية 

 

Call for Papers

 

11-11-2025


12

Volumes

45

Numéros

613

Articles



Les 10 articles les plus téléchargés

10 108 العلاقات العامة بين الإتجاهات و المنطلقات الفلسفية و مرتكزاتها الأخلاقية شركة Johnson & Johnson نموذجا 9 338 دور الاتصال العمومي في تحسين صورة الهيئات العمومية - دراسة ميدانية على عينة من بلديات ولاية سطيف - 8 119 Freedom and Responsibility of the Electronic Press in Algeria in according to the Media Law of 2012 Comparative Analytical Study "Algeria, Morocco and Tunisia حرية ومسؤولية الصحافة الالكترونية في الجزائر في ضوء قانون الإعلام لسنة 2012 دراسة تحليلية مقارنة لقوانين الصحافة والنشر بالدول المغاربية "الجزائر، المغرب وتونس" 6 853 Journalistic performance and journalistic ethics under new Web applicationsالأداء الصحفي وأخلاقيات الصحافة في ظل تطبيقات الويب الجديدة 6 085 أخلاقيات ممارسي العلاقات العامة في الجامعات العربية د ا رسة مسحية على عينة من ممارسي العلاقات العامة في الجامعات العربية Public Relations Practitioners' Ethics in Arabic Universities A field study on sample of Public Relations Practitioners in Arabic Universities 5 576 دور الإعلام الجديد فى تغيير المنظومة القيمية لدى لشباب دراسة تطبيقية على الشباب المصرى 5 074 الاتجاهات الحديثة لبحوث نظريات الاتصال الجماهيري في إطار بيئة الإعلام الرقمي (2016-2021) دراسة تحليلية من المستوى الثاني 4 056 تطبيقات نظريات الاعلام و الاتصال التقليدية في فضاءات الإعلام الجديد traditional media and communication theories in new media spaces Gate keeper theory as a model 3 901 Using social networking sites in the campaignاستخدام مواقع التواصل الاجتماعي في الحملة الانتخابية 3 776 تأثير وسائط التواصل الرقمية على القيم الاجتماعية لدى المراهق الجزائري التيك توك انموذجا The impact of digital media on the social values of the Algerian teenager Tik Tok is a model