Journal of Languages and Translation
Volume 5, Numéro 1, Pages 83-90
2025-01-01
Authors : Makhlouf Abdelkader . Al-qaisi Wafa .
Abstract This study examines the various pedagogical strategies used in teaching children's literature at the university level, revealing notable disparities in approaches and highlighting the need for further in-depth research. The method adopted is based on a careful analysis and rigorous synthesis of existing publications, academic points of view and empirical research in order to develop a holistic vision of the research problem and to formulate relevant answers to the questions posed. The importance of children's literature in academia is highlighted as a dynamic area of research, highlighting its transformative role in society. The results indicate a predominance of technical aspects of literacy, with fragmented implementation of innovative teaching practices. The study's findings highlight the critical need for teacher training programs that effectively integrate children's literature, as well as increased awareness of its transformative potential. By identifying current gaps, the study suggests ways to enrich educational programs and promote a more inclusive and diverse literature. The implications also suggest the importance of promoting innovative teaching methodologies and diversifying the literary sources used in the classroom. In conclusion, this study makes a significant contribution to the understanding of current teaching practices and suggests valuable avenues for the continuous improvement of children's literature teaching, thereby promoting high-quality and more holistic literary education, accessible to everyone and everywhere. Keywords:children's-literature-literary-diversity-teaching-strategies-teacher-training- university teaching الملخص تتناول هذه الدراسة الاستراتيجيات التربوية المختلفة المستخدمة في تدريس أدب الأطفال على المستوى الجامعي، وتكشف عن تباينات ملحوظة في الأساليب وتسلط الضوء على الحاجة إلى مزيد من البحث المتعمق. تعتمد الطريقة المعتمدة على تحليل دقيق وتوليف دقيق للأبحاث المنشورة ووجهات النظر الأكاديمية والبحث التجريبي من أجل تطوير رؤية شاملة لمشكلة البحث وصياغة الإجابات ذات الصلة على الأسئلة المطروحة. يتم تسليط الضوء على أهمية أدب الأطفال في الأوساط الأكاديمية باعتباره مجالًا ديناميكيًا للبحث، مما يسلط الضوء على دوره التحويلي في المجتمع. وتشير النتائج إلى هيمنة الجوانب الفنية للمعرفة ، مع التنفيذ المجزأ لممارسات التدريس المبتكرة. تسلط نتائج الدراسة الضوء على الحاجة الماسة لبرامج تدريب المعلمين التي تدمج أدب الأطفال بشكل فعال، فضلا عن زيادة الوعي بإمكانياته التحويلية. ومن خلال تحديد الفجوات الحالية، تقترح الدراسة طرقًا لإثراء البرامج التعليمية وتعزيز أدب أكثر شمولاً وتنوعًا. تشير الآثار المترتبة على ذلك أيضًا إلى الحاجة الماسة إلى أهمية تعزيز منهجيات التدريس المبتكرة وتنويع المصادر الأدبية المستخدمة في الفصل الدراسي. في الختام، تقدم هذه الدراسة مساهمة كبيرة في فهم ممارسات التدريس الحالية وتقترح سبلا قيمة للتحسين المستمر لتدريس أدب الأطفال، وبالتالي تعزيز التعليم الأدبي عالي الجودة وأكثر شمولية، وفي متناول الجميع وفي كل مكان الكلمات الدالة: أدب الطفل-استراتيجيات التدريس-التدريس الجامعي-تدريب المعلمين-التنوع الأدبي
children's-literature ; literary diversity ; teaching strategies ; teacher-training ; university teaching
Haroun Zineb
.
pages 236-259.
Aoudjit-bessai Nesrine
.
Dakhia Abdelouaheb
.
pages 367-386.
Kahlerras Wahiba
.
Bennacer Fouzia
.
pages 226-251.
Baala Tahir
.
Ouamer Mohammed
.
pages 162-174.
Ghedeir Brahim Mohammed
.
pages 44-53.