مجلة دراسات في علم إجتماع المنظمات
Volume 10, Numéro 1, Pages 23-36
2022-08-15
الكاتب : بن رقية حسينة .
ملخص: تهدف الدراسة إلى الكشف عن تأثير تكنولوجيات الإعلام الجديدة في إدارة المؤسسات الإعلامية بالتركيز على فوائد الإدارة الاسترايجية في المؤسسات الإعلامية، ودور التكنولوجيا في تطويرها والتحول بها نحو العالمية مع الاشارة إلى تحديات ادماج التكنولوجيات الجديدة في إدارة مؤسسات الإعلام. حيث توصلت الدراسة إلى نتيجة مفادها أن ادماج التكنولوجيات الجديدة في إدارة المؤسسات الإعلامية وعلى رأسها الانترنت هو ما ساعد هذه المؤسسات على الخروج من محيطها المحلي والوطني والتحول نحو العالمية ما أدى إلى ظهور المجموعات الإعلامية العالمية. كلمات مفتاحية: تكنولوجيات جديدة؛ الإعلام؛ الاتصال؛ مؤسسة إعلامية؛ الإدارة الرقمية. Abstract: The study aims to reveal the impact of new media technologies in the management of media institutions by focusing on the benefits of strategic management in media institutions, and the role of technology in its development and transformation towards globalization, with reference to the challenges of integrating new technologies in the management of media institutions. Where the study came to the conclusion that the integration of new technologies in the management of media institutions, especially the Internet, is what helped these institutions get out of their local and national surroundings and shift towards globalization, which led to the emergence of global media groups. Keywords: new technologies; media; communication; Media organization; digital management.
تكنولوجيات جديدة ; مؤسسة إعلامية ; إدارة رقمية ; إعلام ; اتصال
بن يوسف أحمد
.
ص 203-225.