مجلة اقتصاديات شمال افريقيا
Volume 18, Numéro 1, Pages 731-742
2022-03-03
Authors : Boudiaf Ilyes .
Abstract: This study aims to measure the differences in Knowledge management indicators between telecom operators in Algeria. On the basis of three approaches; the descriptive, inductive and comparative approach. We tried to answer the main question and carry out the empirical study. We applied on sample of 67 agencies and use some short interviews with managers, as well as some reports about telecoms market published by ARPCE. To test the hypothesis, we use the one-way ANOVA test. Finally, we have found that there are no significant differences between telecom operators in developing the Knowledge management indicators. الملخص: نهدف من خلال هذه الدراسة إلى قياس مدى وجود فروقات في مؤشرات إدارة المعرفة بين متعاملي الهاتف النقال في الجزائر. بالاستناد على ثلاثة مداخل رئيسية من أجل الإجابة على الإشكالية المطروحة، بالاعتماد على المنهج الوصفي والاستقرائي والمقارن، تم جمع البيانات بالاعتماد على أسلوب الاستبيان، موجه لعينة عشوائية متكونة من 67 وكالة تجارية وبعض المقابلات القصيرة مع مديري متعاملي الهاتف النقال في الجزائر، وكذلك بعض التقارير حول سوق الاتصالات في الجزائر المنشورة من طرف ARPCE. لنتوصل في الأخير إلى أنه لا توجد فروقات ذات دلالة إحصائية بين متعاملي الهاتف النقال في الجزائر تخص مؤشرات إدارة المعرفة.
Knowledge management ; Knowledge creation ; Knowledge sharing ; Knowledge utilization ; Business intelligence
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
Boudiaf Ilyes
.
Chorfi Moncef
.
Djadli Samir
.
pages 59-78.
Boudiaf Ilyes
.
Chorfi Moncef
.
pages 67-83.
Boudiaf Ilyes
.
pages 175-188.