مجلة العلوم و التكنولوجية للنشاطات البدنية و الرياضية
Volume 16, Numéro 3, Pages 239-252
2019-12-05
الكاتب : بوصلاح النذير . منجحي مخلوف . زواوي عبد الوهاب .
هدفت الدراسة إلى معرفة أهمية التسويق الرياضي بالمنشآت الرياضية كرهان النوادي الرياضية المحترفة لتنويع مصادر تمويلها وللوصول إلى النتائج تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي على عينة تمثلت في 30 عضو من أعضاء مجلس الإدارة للنوادي والذين يمثلون 04 نوادي رياضية محترفة تنشط بالرابطة المحترفة الأولى والثانية . بطريقة عشوائية، وبالنسبة لأعضاء مجلس الإدارة فقد تم تطبيق أسلوب ا لحصر الشامل ، واستخدمنا أداة الاستبيان، وقد أشارت التائج إلى أن التسويق الرياضي بالمنشآت الرياضية يعتبر احد الركائز الأساسية للنوادي الرياضية المحترفة لتنويع مصادر تمويلها. This study aims to know the importance of athletic marketing in sport facilities as a bet of professional sport clubs to diversify their financing sources. To reach the results, the analytical descriptive method was used on a sample represented by 30 members from the board of directors of clubs who represent 04 professional sport clubs which are active in the first and second professional league. The clubs were chosen in a random way and for the members of the board of directors, a method of comprehensive restriction was applied and we used a tool of scientific research; the survey. The most important results of the research indicated that sport marketing in sport facilities is one of the main pillars of professional sport clubs to diversify their financing sources.
التسويق الرياضي ; النادي الرياضي المحترف ; المنشآت الرياضية
حمزة شريف
.
مفتاح مجادي
.
رابح مجادي
.
ص 41-54.
تباني علي
.
لعياضي عبد الحكيم
.
نويري بوبكر
.
ص 359-368.
هباش فارس
.
زدام عمار
.
عزام أحمد
.
ص 190-198.
النذير بوصلاح
.
ص 60-76.
لعجال يحي
.
حشروف أسامة
.
ص 231-250.