مجلة السراج في التربية وقضايا المجتمع
Volume 6, Numéro 2, Pages 10-20
2022-06-03
الكاتب : دوباخ قويدر . كحول شفيقة .
ملخص : هدفت الدراسة إلى التعرف على اتجاهات التلاميذ المقبلين على امتحان شهادة البكالوريا نحو الحصص الإعلامية المقدمة لهم من طرف مستشاري التوجيه و الإرشاد المدرسي و المهني،و بإتباع خطوات المنهج الوصفي و الاعتماد على المقابلة الغير موجهة كأداة لجمع المعلومة من عينة قوامها100 مبحوث اختيرت بطريقة عنقودية ، حيث توصلت الدراسة إلى وجود فائدة كبيرة و ارتياح كبيرة للحصص الإعلامية المقدمة لهم و هذا ما عكسته تحقيق كل الفرضيات الخمسة المترجمة لمهام مستشاري التوجيه و الإرشاد المدرسي و المهني في الجانب الإعلامي. الكلمات المفتاحية : اتجاهات ؛ حصص إعلامية ؛ توجيه مدرسي و مهني ؛ مستشار التوجيه والإرشاد المدرسي و المهني. Abstract : The study aimed to identify the attitudes of students who are going to take the baccalaureate exam towards the media sessions provided to them by the school and vocational guidance counselors, and by following the steps of the descriptive approach and relying on the undirected interview as a tool for collecting information from a sample of 100 respondents selected in a cluster manner.Where the study found a great benefit and great satisfaction with the media quotas provided to them, and this was reflected in the achievement of all the five hypotheses translated for the tasks of school and vocational guidance and counseling counselors in the media side. Keywords : directions ; media classes ; school and vocational guidance ; school and vocational guidance and counseling.
الكلمات المفتاحية : اتجاهات ؛ حصص إعلامية ؛ توجيه مدرسي و مهني ؛ مستشار التوجيه والإرشاد المدرسي و المهني.
نجوى عميرش
.
ص 503-529.
بلقاسم . هامل منصور محمد
.
هامل منصور
.
ص 60-82.
بورحلي أمال
.
بوطغان محمد الطاهر
.
ص 530-550.