مجلة الرسالة للدراسات الإعلامية
Volume 3, Numéro 4, Pages 42-60
2019-12-31
الكاتب : دريدي فاطمة . زرفاوي امال .
تناول هذا المقال أهمية العلاقات العامة للمنظمات الحديثة من خلال توضيح مفهومها و إتساع مجالاتها ووظائفها داخل المجتمع المعاصر ، حيث تم إستعراض نشأة وتطور العلاقات العامة و مبادئها ،وأهم أهدافها وكذلك كيفية إعداد برامجها وتنفيذها ،و أخيرا تعرضنا لدور العلاقات العامة في المنظمات و الشركات العربية عن طريق المجالات المختلفة الإقتصادية السياسية، الإجتماعية،الإدارية، وأهم مهام العلاقات العامة بالنسبة للمنظمة و الإدارة . This article addressed the importance of public relations for modern organizations by clarifying their concept and the breadth of their fields and functions within the contemporary society, where they discussed the emergence and development of public relations and its principles, the most important objectives as well as how to prepare and implement programs, and finally we exposed the role of public relations in Arab organizations and companies through The various fields of economic, political, social, administrative, and the most important public relations tasks for the organization and management
:التنظيم ، العلاقات العامة ، المجتمع ، المنظمات الحديثة
نورة بن وهيبة
.
ص 153-170.
هواري وهيبة
.
غوار عفيف
.
ص 153-169.
المبحوح محمد
.
الشكري عبد
.
ص 39-48.