مجلة علوم الإنسان والمجتمع
Volume 13, Numéro 2, Pages 489-510
2024-06-24

Attitudes Of Media And Communication Students Towards The Public Relations Job Field Study At The Faculty Of Media And Communication, Constantine University -3

Authors : Boulkaibet Leila .

Abstract

Abstract: This is a field study on the theme: “Attitudes of students in media and communication sciences towards the profession of public relations”. This is a profession whose role is still unclear in relation to the social and economic environment in Algeria, or even to the students of the specialty themselves. Despite this, the number of students wishing to train in this specialty is increasing. This arouses curiosity to reveal trends among students. The study was treated from a functional point of view, during which the Likert scale was applied. The study revealed a positive trend, despite the uncertainty surrounding the job الملخص : هذه دراسة ميدانية حول موضوع: "اتجاهات طلبة علوم الإعلام والاتصال نحو مهنة العلاقات العامة". وهي مهنة لا يزال دورها غير واضح بالنسبة للمحيط الاجتماعي والاقتصادي في الجزائر،أو حتى بالنسبة لطلبة التخصص أنفسهم. وعلى الرغم من ذلك، فإن عدد الطلبة الراغبين في التكوين في هذا التخصص آخذ في الازدياد. وهو ما يثير الفضول للكشف عن الاتجاهات لدى الطلبة. وقد عولجت الدراسة من منظور وظيفي، وتم خلالها تطبيق مقياس ليكرت. وللإشارة ،فإن الدراسة كشفت عن اتجاه إيجابي، على الرغم من عدم اليقين المحيط بالمهنة.

Keywords

public relations ; attitude ; Job