دراسات اقتصادية
Volume 17, Numéro 3, Pages 131-145
2023-12-14

The Impact Of Sports Tourism On The Mental Image Of The Tourist Destination In Algeria - The Mediterranean Games In Oran As A Model

Authors : Bouadma Aouda . Bounouira Moussa .

Abstract

Abstract: The study aimed to identify the impact of the Mediterranean Games on the mental image of Oran as a tourist destination, and the mental image of the tourist destination is carried out according to several cognitive, emotional and behavioral dimensions. The study was conducted on a random sample of visitors to the city of Oran during the period of the Mediterranean Games consisting of 50 visitors. . The study concluded that there is a statistically significant effect between sports tourism and the mental image of the tourist destination, as the correlation coefficient was 0.04 at a significant level (α ≤ 0.05), between the two variables, and the general atmosphere of the sports facilities of the sports complex in Oran ranked first. هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر العاب البحر الابيض المتوسط على الصورة الذهنية لوهران كمقصد سياحي، كما أن الصورة الذهنية للمقصد السياحي تتم وفق عدة أبعاد معرفية وعاطفية وسلوكية حيث أجريت الدراسة على عينة عشوائية من زوار مدينة وهران خلال فترة العاب البحر الأبيض المتوسط تتكون من 50 زائر . توصلت الدراسة إلى وجود أثر ذو دلالة إحصائية بين السياحة الرياضية والصورة الذهنية للمقصد السياحي ، حيث بلغ معامل الارتباط 0,04 عند مستوى معنوية ( α≤ 0.05) ،بين المتغيرين وجاء الجو العام للمنشآت الرياضية للمركب الرياضي بوهران في المرتبة الأولى

Keywords

tourism, sports tourism, tourist destination, mental image, ; السياحة ،السياحة الرياضية ، المقصد السياحي ،الصورة الذهنية ،