معارف
Volume 16, Numéro 2, Pages 640-655
2021-12-31
Authors : Ghorab Soumia . Hamidi Abderrezak .
The worldwide wellbeing emergency of Coronavirus (Covid-19) has seriously influenced the travel industry area in the entirety of its angles. Numerous museums and exhibition halls all throughout the planet, large and small, public and private, have been compelled to briefly close, and away from quick measures to help the travel industry area, regional authorities and museum departments have ended up compelled to foster recuperation measures and attempt to adjust to the current circumstance, by depending virtual reality techniques and adopting a virtual tourism approach it marketing, to upgrade the city's cultural image and attract new visitors later on. This is what this paper aims to achieve by highlighting the experiences of a group of museums in different cities around the world and concocting proposals for Algerian museum. أثرت حالة الطوارئ العالمية لفيروس كورونا (كوفيد -19) بشكل خطير على مجال صناعة السفر في مجمل زواياه. تم إجبار العديد من المتاحف وقاعات العرض في جميع أنحاء العالم، الكبيرة والصغيرة، العامة والخاصة، على الإغلاق. وبعيدًا عن التدابير السريعة لمحاولة إنعاش مجال صناعة السياحة خاصة الثقافية، استدعى الأمر بالسلطات الإقليمية وإدارات المتاحف إلى تعزيز التدابيرومحاولة التكيف مع الظروف الحالية، من خلال الاعتماد على تقنيات الواقع الافتراضي واعتماد نهج السياحية الافتراضية والتسويق لها، ما يؤدي لتعزيز الصورة الثقافية للمدينة وجذب زوار جدد لاحقًا. وهذا ما تهدف هذه الورقة إلى تحقيقه من خلال تسليط الضوء على تجارب مجموعة من المتاحف في مدن مختلفة حول العالم وإعداد مقترحات للمتحف الجزائري.
Virtual tourism; Museum marketing; City image; Coronavirus pandemic. ; السياحة الإفتراضة؛ تسويق المتاحف؛ صورة المدينة؛ جائحة الكورونا.
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
زايد أحلام
.
زموري كمال
.
ص 77-96.
Bouchoucha Hiba
.
pages 187-203.