مجلة البحوث في علوم وتقنيات النشاط البدني والرياضي
Volume 2, Numéro 2, Pages 101-118
2021-09-30
الكاتب : سليماني نورالدين . بن نجمة نورالدين . بشيري بن عطية .
هدفت الدراسة التعرف على دور أستاذ التربية البدنية والرياضية في تحقيق أهداف حصة التربية البدنية والرياضية في مرحلة التعليم الثانوي، وقد استخدم الباحث المنهج الوصفي، مستخدما استمارة الاستبيان كأداة للدراسة على عينة بلغت 20 أستاذ ت ب ر تم اختيارهم بالطريقة القصدية من ثانويات دائرة بوسعادة، وقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية: - لأستاذ التربية البدنية والرياضية دور فعال في تحقيق أهداف حصة التربية البدنية والرياضية (المجال الحسي الحركي، المجال الاجتماعي العاطفي والمجال المعرفي) في مرحلة التعليم الثانوي. الكلمات الدالة: استاذ التربية البدنية – اهداف حصة التربية البدنية. Abstract: The study aimed to identify the role of the professor of physical education and sports in achieving the objectives of the physical education and sports class in the secondary education stage, and the researcher used the descriptive approach, using the questionnaire form as a tool to study on a sample of 20 secondary school teachers .They were chosen intentionally from the secondary schools of the district t of Bousaada. The study found the following results:, The teachers of physical education and sports has an effective role in achieving the objectives of the physical education and sports class (the sensory-kinesthetic domain, the socio-emotional field and the cognitive domain) in the secondary education stage. Keywords teachers of Physical Education - Objectives of the Physical Education class
استاذ التربية البدنية ; اهداف حصة التربية البدنية
أحمد الأمين واضح
.
ص 239-253.
غانم محمد الأمين
.
حريزي عبد الهادي
.
ص 221-238.
يحى بن حفاف
.
عيسى نظور
.
ص 74-93.
أحمد الأمين واضح
.
محمد قرقور
.
ص 114-142.