مجلة البحوث الادارية والاقتصادية
Volume 8, Numéro 2, Pages 21-33
2024-12-30
الكاتب : ربيحة لعموري . نسرين براهيمي .
تسعى هذه الدراسة إلى فحص وتحليل العناصر والتحديات المؤثرة في نجاح تنفيذ التعليم عن بعد، ولتحقيق هذا الهدف تم الاعتماد على منهج دراسة حالة لجامعة الجزائر -2- حيث توصلت النتائج إلى ضرورة إرساء ثقافة تنظيمية تدعم التحول نحو التعليم عن بعد، تكيفا مع تطورات البيئة الرقمية، مع ابراز حتمية توفير بنية تحتية بشرية وتقنية متطورة، لتحقيق أهدافه التعليمية دون إهمال الجانب الإنساني في عملية التعليم والتعلم This study seeks to examine and analyse the elements and challenges affecting the successful implementation of distance Learning. To this end, a case study curriculum has been drawn on the University of Algeria-2.The results have found the need to establish an organizational culture that supports the shift towards distance Learning, in order to adapt to the development of the digital environment, and to highlight the imperative of providing an advanced human and technical infrastructure, to achieve its educational objectives without neglecting the human aspect of the teaching and learning process
التعليم عن بعد، التعليم العالي Elearning,Higher education
بن دحمان حفيظة
.
ص 256-273.
عسال نور الدين
.
ص 163-174.
صحة عائشة عفاف
.
حطاب منيرة
.
ص 309-338.
هزبري عبد الرزاق
.
بن موسى موسى
.
ص 174-192.
بن علال فاطمة الزهراء
.
ص 582-591.