Beam Journal of Economic Studies
Volume 8, Numéro 2, Pages 23-38
2024-09-15
الكاتب : العايب كمال . زهرة مصطفى .
في عصر التسويق الرقمي من الطبيعي أن يكون للشركات وجود الكتروني واضح وقوي على محركات البحث، ولتعظيم هذه الرؤية وضمان سهولة إيجاد عروض منتجاتهم وخدماتهم على محركات البحث ظهرت الحملات الإعلانية الممولة على محركات البحث لتؤدي دورا هاما لدى المسوقين والشركات على حد سواء في الوصول الى العملاء المستهدفين والمحتملين. تهدف هذه الدراسة إلى معرفة كيفية إدارة الحملات الإعلانية الممولة على محركات البحث باستخدام برمجيات التسويق الرقمي، حيث تم التطرق إلى مفهوم تسويق محركات البحث، الإعلانات الممولة على محركات البحث، أهم برمجيات التسويق الرقمي أين تم إجراء دراسة تحليلية لبرنامج Google Ads، وأكدت الدراسة على أهمية تبني الشركات لبرامج التسويق الرقمي لإدارة حملاتهم الإعلانية المدفوعة على محركات البحث بأكثر كفاءة واحترافية بالإضافة الى دور هذا النوع من الإعلانات في الوصول الى المزيد من العملاء وتحقيق الأهداف التسويقية المراد الوصول لها. At a time when Digital Marketing has spread, it has become necessary for companies to have an electronic presence on Search Engine, to enhance this visibility and ensure the activation of their product and service offers on Search Engine, funded advertising campaigns have appeared on search engines in order to reach targeted and potential customers. This study aims to know how to manage Advertising campaigns funded on Search Engine using digital marketing software, it touched on the concept of search engine marketing, Ads sponsored by search engine and the most important digital marketing software, on analytical study of the Google Ads program was conducted and the stady confirmed the importance of campaigns on search engine more efficiently in addition to the role of this type of advertising in reaching more customers and achieving.
تسويق محركات البحث ; الإعلان الممول ; برمجيات التسويق الرقمي ; Google Ads ; Search Engine Marketing ; Paid Advertising ; Digital Marketing Software
بلبراهيم جمال
.
ص 171-190.
محمد ريضا جعفاري
.
طيب موسلي
.
ص 21-45.
فصيح سعيد
.
ص 71-83.
Benaicha Abdelkrim
.
Bendebili Ismail
.
pages 494-509.