مجلة المنظومة الرياضية
Volume 10, Numéro 1, Pages 681-692
2023-03-05
الكاتب : طهير عدنان . بن عبد الرحمان سيدعلي .
ملخص: هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أهمية أسلوب حل مشكلات في تحقيق التفاعل الاجتماعي في حصة التربية البدنية و الرياضية لدى تلاميذ الطور المتوسط و إلى التعرف على العلاقة بين أساليب التدريس و التفاعل الاجتماعي نظرا لأهمية الموضوع و لنقص الدراسات التي تناولته و توصلنا لنتائج التالية: بأن لأسلوب حل مشكلات دور في تحقيق التفاعل الاجتماعي في حصة التربية البدنية والرياضية لدى تلاميذ الطور المتوسط و يتجلى ذالك من خلال الدور الكبير الذي يلعبه في تحقيق التعاون بين التلاميذ و الاهتمام بينهم . Abstract: This study aimed to identify the importance of the problem-solving method in achieving social interaction in the physical and sports education class for middle school students, and to identify the relationship between teaching methods and social interaction due to the importance of the topic and the lack of studies that dealt with it, and we reached the following results: Solving the problems of a role in achieving social interaction in the physical education and sports class for middle school students, and this is evident through the great role it plays in achieving cooperation between students and attention among them. Keywords: Problem solving method, social interaction, physical education and sports class, middle school students.
كلمات مفتاحية: أسلوب حل مشكلات، التفاعل الاجتماعي، حصة التربية البدنية والرياضية، تلاميذ الطور المتوسط. ; Keywords: Problem solving method, social interaction, physical education and sports class, middle school students.
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
بن مويزة خليفة
.
الصادق بوبكر
.
ص 215-232.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.