مجلة الباحث الإقتصادي
Volume 10, Numéro 1, Pages 259-271
2022-06-30
الكاتب : خنشول أسيا إيمان .
ملخص : تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير اليقظة التسويقية على إدارة الأزمات التسويقية، و من أجل الوصول لهدف الدراسة تم تصميم و توزيع 60 استبانة قابلة للقياس على عمال مؤسسة اتصالات سكيكدة كأداة لجمع البيانات، تم تحليلها و تفسيرها بالاعتماد على برنامج spss، ليتم التوصل إلى وجود علاقة ارتباط و أثر لليقظة التسويقية على إدارة الأزمات التسويقية لمؤسسة اتصالات سكيكدة، و يظهر ذلك جليا من خلال النتائج المتحصل عليها. Abstract : This study aims to find out the Impact of marketing vigilance on marketing crises management, in order to achieve the research objective a questionnaire was designed and distributed to 60 worker in communication company of Skikda, by using statistical tests spss program, to testing collected data. The study has concluded that there is an relationship and impact of marketing vigilance on marketing crises management in communication company of Skikda, as this effect was clearly demonstrated through statistical analysis.
اليقظة التسويقية، الأزمات التسويقية، إدارة الأزمة التسويقية، مؤسسة الاتصالات سكيكدة ; marketing vigilance, marketing crises, marketing crises management, communication company of Skikda
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.