مجلة معالم للدراسات الاعلامية و الاتصالية

Maalim Revue of Media and Communication Studies

Description

"Maalim Revue of Media and Communication Studies" is an open access journal, Free of charges. Maalim is an international peer-reviewed journal (June & December), created in 2019. It is published by the Communication and Food Security Laboratory, Faculty of Information and Communication Sciences, University of Algiers 03. The journal focuses on scientific research in the humanities and social sciences in general, with a specific emphasis on media and communication sciences and it covers topics related to the intersection of food security, media, and communication.

The journal publishes original scientific research paper in English, Arabic and French. The aim of Maalim is to contribute to expanding the horizons of scientific research, and ensuring the continuity of knowledge accumulation. Authors are solicited to contribute to Maalim by submitting articles that illustrate research results and projects that describe significant advances in all areas covered by our scientific journal.


6

Volumes

11

Numéros

93

Articles



Les 10 articles les plus téléchargés

19 800 أسباب و أبعاد عمالة الأطفال Causes and dimensions of child labor 4 414 معوقات التسويق الالكتروني في الجزائر واهم الحلول المقترحة للنهوض بها The obstacles of electronic marketing in Algeria, and the most important proposed solutions for its advancement 4 396 التسويق في البيئة الرقمية: قراءة في التسويق الالكتروني وتقنياته Marketing in the digital environment: reading in e-marketing and its technologies 3 809 Le E-Commerce en Algérie : Enjeux et défis à surmonter E-Commerce in Algeria: Issues and challenges to overcome 3 427 الأمن الغذائي الجزائري بين حتمية تطوير سياسات الإنتاج و التسويق واستمرار العجز الغدائي Algerian food security between the imperative to develop production and marketing policies and the continuing food deficit 3 233 الأطر النظرية المفسرة للإعلام الشبكي بين الفعالية و المحدودية. Theoretical frameworks explaining the network media between effectiveness and limitations 2 887 البيئة الاتصالية الجديدة، سياقات التطور، والخصائص والواقع في البلدان العربية The new communication environment, development contexts, characteristics and reality in Arab countries 2 275 سيكولوجية الجماهير في التفاعل مع مضامين مواقع التواصل الاجتماعي الاقتراب من الظاهرة بنظرية " غوستاف لوبون " The psychology of the masses in interacting with the contents of social networking sites Approaching the phenomenon with "Gustave Le BON 2 100 الترويج للمنتجات الغذائية عبر المنصات الإلكترونية دراسة وصفية لصفحة الفايسبوك التابعة لمؤسسة إكسترا بن حمادي Promote food products via online platforms Descriptive study of the Facebook page of the Extra Bin Hammadi Foundation 2 045 تكنولوجيات الاتصال الجديدة ودورها في إلكترونية التسويق. New communication technologies and their role in electronic marketing