رفوف
Volume 12, Numéro 2, Pages 706-718
2024-11-28
Authors : Djoudi Ouassila .
Abstract the era of Information and Communication Technologies (ICTs), polyglots have the privilege in contacting more people from various countries and nationalities. EFL learners have that privilege to use more than one language in e-communication. This article investigates the different languages used by Algerian EFL learners for e-communication and the factors behind their choice of one language rather than the other. The researchers conducted semi-structured interviews with five doctorate students in the department of English at Algiers 2 University. These students are polyglots. English is their third language. This study revealed that they use three languages in e-communication in different levels. This study also revealed that there are various reasons that govern their use of one particular language such as: the interlocutors, the topic and the context of the e-communication. ملخص في عصر تكنولوجيا الإعلام والاتصال، يتمتع متعددي اللغات بامتياز الإتصال بمزيد من الأشخاص من مختلف البلدان والجنسيات. يتمتع دارسوا اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بهذا الإمتياز لاستخدام أكثر من لغة في التواصل الإلكتروني. يبحث هذا المقال في اللغات المختلفة التي يستخدمها المتعلمين الجزائريين للغة الإنجليزية كلغة أجنبية عند استخدام التواصل الإلكتروني والعوامل الكامنة وراء اختيارهم لإحدى اللغات بدل الاخرى. أجرى الباحث مقابلات مع خمسة طلاب دكتوراه في قسم الإنجليزية بجامعة الجزائر 2 هؤلاء الطلاب متعددوا اللغات. اللغة الإنجليزية هي لغتهم الثالثة. كشفت الدراسة الحالية عن استخدامهم للغات الثلاثة في الإتصال الإلكتروني بمستويات مختلفة. كشفت هذه الدراسة أيضا أن هناك أسبابا مختلفة تحكم استخدامهم للغة معينة مثل المحاورين، الموضوع وسياق الإتصال الإلكتروني
E-communication ; EFL learners ; Information and Communication Technologies (ICTs) ; Language choice ; Multilingualism ; اختيار اللغة ; التواصل الإلكتروني ; تعدد اللغات ; متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ; وسائل الإعلام والاتصال
Mouas Samia
.
pages 987-1004.
Gasmi Mustapha
.
pages 601-615.
Djerrah Zeyneb
.
Maouche Salima
.
pages 403-416.
Ouali Chafa
.
Drid Touria
.
pages 903-928.
Djaidja Asma
.
Bacher Ahmed
.
pages 891-910.