افاق للعلوم
Volume 8, Numéro 4, Pages 226-246
2023-10-14
Authors : Belagra Naas Younes . Amara Boudjema . Djahnit Hamza .
This article aims to identify the role of kindergarten in achieving social and school adaptation through psychological and social care that accompanies the child in its four components: psychological, mental, emotional, and physical. For that reason, educational and Pedagogical programs have prepared to allow the child to practice various and purposeful activities in line with the early childhood stage to meet the child's basic needs تهدف هذه المقالة إلى التعرف على دور مؤسسة رياض الأطفال في تحقيق التكيف الاجتماعي والمدرسي من خلال ما تقدمه هذه المؤسسة من رعاية نفسية واجتماعية ترافق الطفل في مقوماته الأربعة: النفسية والعقلية والانفعالية والجسدية ولذلك أعدت برامج تربوية وتعليمية تتيح للطفل ممارسة الأنشطة المتنوعة والهادفة بما يتوافق مع مرحلة الطفولة المبكرة وتلبي حاجات الطفل الأساسية.
early childhood kindergarten social adaptation school adaptation الطفولة المبكرة رياض الأطفال التكيف الاجتماعي التكيف المدرسي
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
Said Houari Amel
.
pages 257-268.
بن عمار سمية
.
طاشمة راضية
.
ص 553-579.
طهير عدنان
.
بن عبد الرحمان سيدعلي
.
ص 681-692.