مقاربات في التعليمية
Volume 3, Numéro 3, Pages 63-77
2022-07-17
الكاتب : بلفول سمية .
يهدف هذا المقال إلى تسليط الضوء على تجربة التعليم الإلكتروني في الجامعة الجزائريّة باعتباره بديل حالي ومستقبلي للتعليم التقليدي، خاصّة في ظل التأثيرات السلبيّة التي أحدثتها جائحة كورونا، وذلك بالكشف عن واقعه وأهدافه والوقوف على إيجابيات تطبيق هذا النمط من التعليم، وإبراز المعوقات والمشاكل التي تواجه التعليم الإلكتروني في الجامعة الجزائريّة، ثم الحلول والتوصيات. This article aims to shed on the experience of e-learning at the Algerian University as a current and future alternative to traditional education, especially in light of the negative effects caused by the Corona pandemic, by revealing its reality and objectives, identifying the positives of applying this mode of education and highlighting the obstacles and problems facing e-learning at the Algerian University, then solutions and
تعليم إلكتروني، جامعة جزائريّة، جائحة كورونا. ; e-learning, algerian university, corona pandemic.
بدر الدين فيلالي
.
ص 288-298.
جوزه عبدالله
.
ص 77-108.
لبصير هند
.
ص 331-359.
طرادخوجة سميرة
.
ص 108-122.
لواج منير
.
محصول نعمان
.
ص 79-101.