Sciences of sport performance
Volume 3, Numéro 3, Pages 155-171
2021-10-09
الكاتب : خولة ملياني . قدور براهيمي . محمد زروالي .
هدفت الدراسة إلى الكشف عن اثر استخدام استراتيجية التعليم الذاتي على التحصيل الدراسي للتلاميذ في ظل أزمة فيروس كورونا المستجد كوفيد 19 لدى ثانويات مدينة ورقلة، حيث ابتعنا المنهج الوصفي، تمثل مجتمع الدراسة في تلاميذ ثانوية مبارك الميلي بولاية ورقلة الذين تم اختيارهم بشكل قصدي في حين عينة الدراسة قد اختيرت بطريقة عشوائية وقد تكونت من 50 تلميذا وتلميذة، واعتمدت الدراسة على استبيان أعدته الباحثة يتكون من 20 فقرة. تمت معالجة البيانات عبر إحصاء وصفي باستخدام برنامج الحزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية في تحليل البيانات، أظهرت النتائج من خلال تحليل فقرات الاستبيان الكمي والكيفي نستخلص أنه يوجد فروق ذات دلالة إحصائية بين استخدام استراتيجية التعليم الذاتي ومستوى التحصيل الدراسي للتلاميذ في ظل أزمة فيروس كورونا المستجد كوفيد 19 لدى ثانويات ورقلة. Abstract: The aim of the study is to reveal the effect of using the self-learning strategy on the academic achievement of pupils in light of the corona virus crisis as Covid 19 in the secondary schools of Ouargla city, where we have adopted the descriptive curriculum, the study population is represented by students of Mubarak El-Mili High School in the state of Ouargla who were intentionally chosen while a sample The study was chosen randomly and it consisted of 50 male and female students, and the study depended on a questionnaire prepared by the researcher consisting of 20 items. The data were processed through a descriptive census using the Statistical Package for Social Sciences program in analyzing the data. The results showed by analyzing the paragraphs of the quantitative and qualitative questionnaire. We conclude that there are statistically significant differences between the use of the self-education strategy and the level of academic achievement of students in light of the emerging Corona virus Covid 19 crisis Ouargla High School.
التعلم الذاتي، التحصيل الدراسي، الكوفيد 19
Benhammou Fayza
.
Merah Nourelhouda
.
pages 668-687.
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
Salhi Fatima Zohra
.
Benameur Ouassila
.
pages 431-451.