أنثروبولوجيا
Volume 5, Numéro 2, Pages 108-129
2019-12-25
الكاتب : بن مهني خالد .
التسويق والترويج السياحي عملية مستمرة ومنتظمة لتسويق المنتج السياحي بمناطقه الجاذبة، وسلعه وخدماته المتنوعة والمتميزة بالجودة، بهدف بناء الصورة الايجابية للمدينة، كمقصد سياحي، بما يعزز مناخ الثقة لدى الزوار ويزيد من الطلب السياحي على المدينة، وما يدعم إشكالية التسويق والترويج لصورة سياحية للمدينة هو محاولة إظهار كل ما يمكن استثماره بشكل صحيح بالمدينة من أثار ومعالم تاريخية، إضافة إلى إمكانية إبداع وخلق فضاءات أخرى موازية تنافس هي الأخرى على مكانتها في جذب الزوار وتساعد في تنميق الصورة السياحية للمدينة، وهذا ما يتأتى عن طريق التهيئة الحضرية والتي تعتبر عنصر وأداة فعالة في تحسين وتطوير كل هذه المرافق، لجعلها تظهر في أبهى شكل، كما تساعد في رسم صورة مكتملة لجميع العناصر المشكلة لكل الفضاءات، من أجل بناء الرسم الذي يتوافق ويتفاعل مع الفرد بكل خصوصياته الثقافية. Marketing and tourism promotion is an ongoing process and regular tourist attractive areas of product marketing, and miscellaneous goods and services and excellence in quality, with the aim of building a positive image of the city as a tourist destination, to promote a climate of confidence among visitors and increases tourism demand. And support the problematic marketing and promotion of the tourist image of the city is trying to show everything that can be invested properly in the city and historical landmarks in addition to the possibility of creativity and create other parallel spaces also competed in attracting visitors, and helps to retouch the image for the city, and that's what comes through the urban configuration which is element, an effective tool to improve and develop all these facilities, to make it appear in pompous form and helps draw a complete picture of all the elements for each problem spaces, for build the graph that corresponds to and interacts with the individual privacy of all cultural.
الفضاء التجاري، بارك مول، الترويج ، التهيئة الحضرية،الصورة الذهنية.
عقون سمية
.
ص 319-343.
روبحي فيسة عمر
.
معزوزي عيسى
.
ص 267-289.
سيف الدين رحايلية
.
عامر هواري
.
ص 337-350.
فيروز قطاف
.
هاجر حوحو
.
ص 85-106.