مجلة النمو الاقتصادي والمقاولاتية

The Journal of Economic Growth and Entrepreneurship JEGE

Description

The Journal of Economic Growth and Entrepreneurship JEGE is an academic and Quarterly journal of a highly scientific committee issued by the Laboratory of the Spatial Development and Entrepreneurship Studies (SEDLab) University of Adrar – Algeria. It provides economists and Administration scientists, academicians an exclusive forum for publishing their work about the theoretical understanding of economics as well as empirical policy analysis of economic and Managerial issues in a broader context. The JEGE welcomes original submissions in all areas of Researches, applied, and theoretical economics and management. All submissions will first be subject to reviewers by the editors and, if convenient, will be sent for double blind peer review. The editors of the Journal may also special issues, and books, solicit book reviews from time to time. The Authors of accepted papers will be supplied, Electronic copy of the issue number concerned, with the publication certificate The Journal also publishes Book Reviews. The JEGE is Registered with the National Library of Algeria (No. 12/2018) and it's accredited by the Scientific Council of the University of ADRAR-ALGERIA and the Council of the SED laboratory (Univ-Adrar, Algeria), its ISSN is 2710-8511.

Annonce

الاعلان عن استقبال المقالات في مجلة النمو الاقتصادي والمقاولاتية

يسر رئيس تحرير المجلة (صنف c ) دعوة السادة الباحثين إلى المساهمة في العدد المزمع نشره في شهر سبتمبر 2023، على أن تعطى الاولوية في النشر للمقالات الأصيلة باللغة الانجليزية أولاً و العربية، والتي تعالج مشكلات وتقدم حلول اقتصادية وإدارية، والتي تتضمن كذلك دراسات قياسية أو احصائية ذات منهجية قوية .

استقبال البحوث:19-21 أغسطس(أوت) 2023

كما نرجوا من السادة الباحثين الالتزام التام غير منقوص لقالب المجلة.

.

(الباحثون خارج الجزائر فقط  بامكانهم ارسال اعمالهم على مدار السنة ، خصوصا باللغة الانجليزية)

 

أي مراسلات بشأن الاستعلام على مقالكم تكون فقط  وفقط على هذا الايميل المجلة 

jgeesubmit@gmail.com

ولن يتم الاجابة عن أي استفسار عن طريق ايميل رئيس التحرير

 

ملاحظة: نرجوا الالتزام الالتزام الالتزام  الحرفية بقالب المجلة وأن يرسل المقال أحد أعضاء البحث فقط. 

 

روابط مهمة: 

قالب المجلة : 

Template in English

Template in Arabic

Template in French

 

خطاب التعهد  :   

 

 Copyrights in English, Arabic, French

 

      أضغط هنا:    Jel تصنيف

 

 

أي مراسلات بشأن الاستعلام على مقالكم تكون فقط  وفقط على هذا الايميل المجلة 

jgeesubmit@gmail.com

ولن يتم الاجابة عن أي استفسار عن طريق ايميل رئيس التحرير

 

03-08-2023


7

Volumes

29

Numéros

285

Articles


The Influence of Social Media on Fostering Responsible Tourism

Benchaa Nadia, 
2025-03-28

الملخص: Abstract: Social media platforms have, in fact, revolutionized the ways of communication and practices of social interaction;this goes beyond the personal into a larger domain where responsible tourism has become one concern among many others. Indeed, these digital platforms are instrumental and effective for both promotion and improvement of responsible tourism all over the globe, either becoming a source of much-needed information-pulling and experience-sharing between people or providing a space in which audiences from varied backgrounds or cultures could connect. Furthermore, through this feature, responsible tourism may be emotionally strengthened through the dissemination of best practices and innovative ideas in thefield.Thus,the present study attemptstowardsexpositiononthoseinherentcharacteristicsofsocialmediaplatforms,beyondwhichitincorporatespreliminarydiscussions into responsible tourism.Additionally, it scrutinizes the practicalities and hurdles associated with integrating social media into responsible as well as, sustainabletourism initiatives. ملخص: أحدثت مواقع التواصل الاجتماعي ثورة في الاتصال والتفاعل الاجتماعي، و لم يكن تأثيرها مقتصراً على المجال الشخصي فحسب، بل امتد ليطال أيضًا العديد من المجالات الأخرى، بما في ذلك صناعة السياحة المسؤولة، فقد أصبحت هذه المنصات الرقمية محورية في ترويج وتعزيز السياحة المسؤولة على مستوى العالم، إذ تعتبر مواقع التواصل الاجتماعي مصدرًا هامًا لتبادل المعلومات والخبرات بين الأفراد، وتسهل التواصل بين الجماهير من مختلف الثقافات والخلفيات. ومن خلال هذه الميزة، أصبح من الممكن تعزيز السياحة المسؤولة عن طريق نشر الممارسات الصحيحة والأفكار المبتكرة في هذا المجال، وهذا ما تطرقنا إليه في هذه الورقة البحثية بالتعرض إلى ماهية مواقعالتواصلالإجتماعي،مدخل إلى السياحة المسؤولة، واقع وتحديات إستخدام مواقع التواصل الإجتماعي في السياحة المسؤولةوكذا المستدامة.

الكلمات المفتاحية: Social media platforms, Social Networking, Tourism, responsible tourism, sustainable tourism