AL-Lisaniyyat
Volume 27, Numéro 1, Pages 357-377
2021-06-30
الكاتب : بركات حمزة .
هدفت الدراسة الى التعرف على المقاربة بالكفاءات وعلاقتها بالتوافق الدراسي لدى تلاميذ السنة الخامسة ابتدائي من وجهة نظر المعلمين حيث اعتمد الباحث على عينة تتكون من 70 معلم ومعلمة من معلمي المدارس الابتدائية معتمدا على خاصية الخبرة واستخدم استبيان من ثلاث ابعاد و28فقرة حيث كانت النتائج كالتالي *لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين أراء المعلمين في المقاربة بالكفاءات والتميز الدراسي لدى تلاميذ الخامسة ابتدائي حسب الخبرة عند مستوى الخطأ 0.05 . *توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين أراء معلمين في المقاربة بالكفاءات بالتميز الدراسي لدى تلاميذ الخامسة ابتدائي حسب الخبرة Summary The study aimed to identify the approach to competencies and its relationship to academic compatibility among students of the fifth year of primary school from the teachers' point of view, as the researcher relied on a sample consisting of 70 teachers from primary school teachers depending on the characteristic of experience and used a questionnaire of three dimensions and 28 paragraphs where the results were as follows * There are no statistically significant differences between teachers ’opinions regarding the approach to competencies and academic excellence among fifth elementary pupils according to experience at an error level of 0.05. * There are statistically significant differences between teachers ’opinions regarding the approach to competencies with academic excellence among fifth elementary pupils according to experience. * There are statistically significant differences between teachers ’opinions regarding the approach to competencies in organizing time for fifth elementary pupils according to experience. Key words: Approach to competencies. School consensus. Fifth elementary students
المقاربة بالكفاءات ; الت ; افق الدراسي ; تلاميذ الخامسة ابتدائي التميز الدراسي تنظيم الوقت
بن عمور جميلة
.
ملال خديجة
.
ص -.
ضيات جهيدة
.
حوامدي ساسي
.
ص -.
سعاد رباحي
.
ص 134-150.
دليلة رحموني
.
ص 151-181.
حرقاس وسيلة
.
مرابط حليم
.
برينات سفيان
.
ص 533-574.